Króliki nasze hobby

Forum o królikach i innych zwierzętach
Dzisiaj jest 19 mar 2024, 9:30

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kukurydza
Post: 14 wrz 2012, 20:06 
Offline
Założyciel Forum

Rejestracja: 19 sie 2012, 19:30
Posty: 624
Images: 43
Lokalizacja: Wrocław
GG: 0
Miejsce zamieszkania: Długołeka
Województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
W tym roku plony kukurydzy są raczej dobre z punktu widzenia - laika , mojego.
Nie znam się na tym i nie umiem wyliczyć gatunków kukurydzy , wiem że jest słodka i niesłodka ,,pastewna '' . Czy kukurydzę słodką w smaku można podawać królikom czy nie ?
Jakie właściwości ma kukurydza ? Liście kukurydzy to świetne włókno , ale czy może zaszkodzić ? Jaki rodzaj kukurydzy jest najlepszy dla królika ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: kukurydza
Post: 22 wrz 2012, 20:13 
Offline
napisał ponad 10 wiadomości
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2012, 22:06
Posty: 342
Images: 0
GG: 0
Województwo: łódzkie
Mnie jest znana przede wszystkim kukurydza zwyczajna, którą na kiszonkę zbiera się właśnie w tym czasie. Na nasiona zbiór odbywa się póżniej. W pierwszej postaci jest cenną paszą, ale dla krów mlecznych. Królikom można również podawać, ale moim zdaniem więcej się ryzykuje niż zyskuje.
Jeśli chodzi o nasiona, to kukurydza jest najbogatszą paszą ze zbóż pod względem energetycznym, a jednocześnie najuboższą pod względem białkowym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: kukurydza
Post: 22 wrz 2012, 21:34 
Offline
napisał ponad 10 wiadomości

Rejestracja: 23 sie 2012, 18:00
Posty: 137
GG: 6477021
Miejsce zamieszkania: podkarpackie